Som proceskonsulenter arbejder vi med forskellige typer planlægningsprocesser inden for Project Governance: Afdelingsspecifikke processer, organisatorisk tværgående processer og processer med relationer til kunder og leverandører. Nogle processer er enkle og ukomplicerede, andre processer.
Vi varetager en række varierende opgaver, herunder:
-
Afdække og vælge mål og scope de planlægningsprocesser, der især skaber værdi for organisationen
-
Støtte og supportere procesejere, proces managers mv. med at implementere og forankre processen
-
I tæt samarbejde med procesejere, proces managere, afdelingsledere, teamledere og medarbejdere at gennemføre workshops, interviews mv. for at analysere aktuelle processer og på det grundlag fastlægge den fremtidige proces
-
Gennem audit af planlægningsprocesser at sikre, at processerne er fastlagte, dokumenterede, kendte og implementerede.
-
Endvidere følge op på, at der foretages den fornødne og aftalte opfølgning og løbende udvikling og tilretning af processer
-
Rådgive og sparre med medarbejdere og ledere i virksomheden om planlægning
EPMPARTNER har solid erfaring i at udvikle, formulere og kommunikere effektive planlægningsprocesser som er en levende del af organisationen.
EPMPARTNER tilbyder:
-
Benchmarking, gabanalyser og assesment
-
Processforbedring - design af planlægningsproces
-
Udfærdigelse af standarder
-
Formidling af processen
-
Rådgivning om værktøjer
-
Implementation i konkrete organisationer/projekter