Planner Premium for Projektledere

½ dag – Virksomhedskursus

Formål

Formålet med kurset er at sætte projektledere og planlæggere i stand til effektivt at arbejde med Microsoft Planner Premium (Tidligere kendt som Project for the Web). Efter kurset vil deltageren kunne oprette, redigere og følge op på projekter – herunder tildele ressourcer, styre opgaver og håndtere fremdriftsrapportering fra start til slut i et projektforløb. Kurset kombinerer teori med praktiske øvelser og giver deltagerne en grundlæggende forståelse for de vigtigste funktioner i Planner Premium. Der arbejdes med følgende nøgleområder:

Introduktion og projektopsætning

Gennemgang af startsiden, oprettelse af nye projekter og grundlæggende navigation i Planner Premium.

Opgavestyring og afhængigheder

Oprettelse og organisering af opgaver, opbygning af afhængigheder mellem opgaver og opfølgning på fremdrift.

Ressourcestyring og teamsamarbejde

Tildeling af opgaver til ressourcer og brug af teams til at understøtte samarbejdet i projektet.

Visninger og opfølgning

Brug af gittervisning, tavlevisning og tidslinje til at få overblik over projektets status og fremdrift.

Klar til at tage din projektplanlægning til næste niveau?

Kontakt os i dag og hør mere om, hvordan vi kan tilpasse kurset til din virksomhed.

Kontakt os